Скали и кактуси в Аруба

Скали и катуси в Аруба

Аруба ни изненада приятно. Не очаквахме да намерим толкова много интересни места на подобен малък (32 км на 10 км) плосък пустинен остров. След като посетихме фарът Калифорния, параклиса Алто Виста и северозападните скалисти брегове, решихме, че е време да се разходим из пустинята във вътрешността на острова и да рагледаме още няколко от туристическите атракции.

Мира в Казибари

Скални формации Казибари

Скалните формации Казибари, на около 3 км от столицата Оранджестад, са червеникаво-кафяви канари, които стърчат насред пустинята сякаш паднали от небето, заобиколени от кактуси. И до ден днешен е загадка от къде се е взела тази купчина от огромни загладени от ветровете скали с причудливи форми на този плосък песачлив остров, на който най-високият хълм едва достига 189 метра надморска виочина. Една от теориите е, че камъните действително са с извънземен произход…

Скали в Казибари

Първите обитатели на острова- индианците от племето Аравак, се покатервали на скалите, за да наблюдават задаващите се от изток гръмотевични бурии. Тук, преди стотици години, те провеждали ритуали и молитви към небесните богове, които контролират дъжда и светкаиците.

Тясна пътечка кривуличеща из високите кактуси, провираща се между тежките канари, ни отведе до стръмни стъпала от дърво и камък, по които се изкачихме до върха на една плоска скала. Аруба лежеше в нозете ни, заобиколена от синя вода. В ясно време от тук се виждат бреговете на Венецуела в далечината на юг.

Скални формации Казибари, Аруба

Скални формации Казибари, Аруба. Вулканичният хълм в далечината е вторият по височина на острова- 165 м

От върховете на кактусите, които са превзели целият остров, ни наблюдаваше малка птичка с контрастно оранжево и черно оперение- трупиал, една от няколкото редки птици родом от Аруба.

Трупиал от Аруба

Парк Арикок

На следващият ден, натоварени всеки с по 2 литра водa и сандвичи, с удобни обувки за поход в солената пустиня заобиколена от море, намазани с крем против слънчево изгаряне, с шапки и слънчеви очила, потеглихме към националният парк Арикок.

Мая и Иво в парк Арикок

Паркът Арикок заема огромна територия във вътрешността на острова, около 20 процента от тоталната площ на Аруба. Това е една от основните туристически дестинации, предлагаща на посетителите най-различни природни атракции и пейзажи: пещери с петроглифи, пясъчни дюни, вулканични образувания, изоставени златни мини, руини на стари традиционни ферми, крайбрежни скални формации, етествен басейн и многобройни плажове.

Северните брегове на Аруба, част от парк Арикок

На входа на парка платихме по 11$ за възрастни, безплатно за деца под 17 години, дадоха ни карта на района и ни предупредиха да внимаваме за змии. Едни от най-често срещаните змии били боа и cascabel – вид гърмяща змия, която се среща единствено на остров Аруба и никъде другаде по света. Казаха, да вървим само по пътеките, за да не стъпим на кактус или на гърмяща змия.

– Какво да правим, ако ни ухапе змия? -попитахме ние.

– Почнете да броите, защото ви остават 20 минути живот- беше отговрът.

Решихме да се придържаме към пътеките…

Мая в парк Арикок

И все пак на няколко пъти кривнахме в страни от пътя, най-вече за да снимам разни интересни неща.

кактус

Цъфнал кактус

На змия не попаднахме, но аз успях да стъпя на кактус.

Мира стъпа на кактус.

В парка има пътеки за поход, пътища достъпни за коли, както и пътища достъпни само за джипове 4х4. Популярни сред туристите са оф-роуд сафарита с джипки и с малки бъгита.

Оф-роуд сафари

Ние потеглихме пеша към естественият басейн. Казаха, че до там би трябвало да стигнем за час и половина. Но ние се изгубихме, въпреки пътеките и въпреки табелките. На една пресечка завихме на ляво вместо на дясно и след 1 час бъхтане в жегата се озовахме при една реставрирана традиционна къща на старинна плантация в стил cas di torto.

Canucu Arikok

От тук трябваше да се върнем обратно почти до началото (1 час) и от разклонението с табелката, да завием на дясно, към естественият басейн. Но си струваше разкарването сред природата, красива по свой си пуст суров монотонен начин. Вървяхме насред гори от кактуси, между които бродеха семейства плашливи кози. И имахме невероятният шанс да срещнем два ястреба от вида каракара кацнали на една скала, в компанията на едър кафяв козел.

Двойка соколи и козел

Двойка каракара ястреби и козел

Времето напредна доста, а ние все още бяхме далеч от дестинацията. Слънцето се надвеси над главите ни сякаш амбицирано да предизвика пожар в шапките ни. Изкачихме един висок хълм, от където се виждаше морето и северните брегове на острова и от там беше само надолу по прашен каменист път достъпен за джипове, бъгита и пешаци. Мая започна да се оплаква от обувките си…

Път към естественият басейн

Решихме да спираме на стоп, ако се появи някой. Появи се кола с две момичета от Бостън, които първоначално видяха брадата на Иво и не бяха много сигурни, дали да ни качат, но после се съгласиха. Последва най-раздрусаното пътешествие с кола, откакто сме тръгнали из света преди две години, но пък и за първи път сме в подобен терен с кола, ако изключим развалените от свлачища селски пътища в планините на Доминиканската Република.

Естественият басейн

Най-сетне стигнахме до естественият басейн- дестинация номер едно в парка. За късмет бяхме първи, преди керваните с джипове и бъгита да изсипят десетки шумни посетители, които нямат търпение да се потопят в прохладните води на басейна и от усамотено местенце за нула време го превръщат в супа от туристи.

Естествен басейн в Аруба

Естественият басейн е защитетен от бурното море от заобикалящите го скали, като малко крайбрежно езерце. Говори се, че преди години хората са използвали това място да държат затворници- уловените морски костенурки, които нямало как да избягат обратно в морето.

Мястото е чудесно за плуване и гмуркане в затоплените от слънцето бистри води. Но когато вълните са големи и се разбиват в скалите със страхотна сила, не се препоръчва да се влиза в басейна.

Mira in the Natural Pool

По пътя на връщане отново спряхме на стоп, този път една от джипките на парка и се друсахме в ремаркето заедно с още трима, един от които се оказа мениджърът на Арикок. Той се оплака, че козите изяждали голяма част от разтенията и в крайна сметка щели да останат само кактуси…

Плажът Араши

Друго красиво място, което имахме щастието да видим в Аруба беше плажът Араши. Той се намира наблизо до Палм Бийч, само на 15 минути пеша от залива, кядето сме пуснали котва.

Араши плаж

Това бе най-живописният бряг, който някога сме виждали. На фона на варовични скали с причудливи форми издълбани от морето и високи кактуси стърчащи по ръба на камъните бяха спрели два пиратски кораба, които докарват десетки туристи по 2 пъти на ден- сутрин и следобед, да се гмуркат из подводните скали.

Пиратски кораби, Аруба

Facebook/ The Life Nomadik

About lifenomadik

We are a family aboard a boat in search of freedom and adventure.
Tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Скали и кактуси в Аруба

1. Петя Стоянова says:

Страхотна статия и невероятни снимки. Радвам ви се от сърце. Имам само една препоръка към Мира – да прочита написаното, преди да го публикува, защото е пълно с правописни грешки и липсващи запетайки.

• lifenomadik says:

Мрси, Петя! Пиши, ако имаш време и възможност, кои са грешките и къде липсват запетайки, за да коригирам написаното! Хиляди благодарности!

2. Петя Стоянова says:

разгледаме, светкавиците, кривОличеща, естествен, естествениЯ, раСтенията, където, варовикови
    Хубаво е преди да публикуваш текста, да го прегледа редактор. Казвам го не с лошо чувство. Благородно ви завиждам за всичко, което правите и с радост следя всяка ваша стъпка. Попътен вятър!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *