Две години юбилей с лодка около света

Две години юбилей

През юли 2015 се навършиха две години откакто започнахме да плаваме из света. Сякаш беше вчера, когато се пренесохме да живеем на нашият плаващ дом в Кий Уест , Флорида- 11-метров катамаран наречен Фата Моргана и потеглихме на юг. Две години не са много време, а се случиха толкова много неща, невероятно е! Изминахме над 8000 морски мили, посетихме над 30 държави и стотина острова, със средна скорост 5.7 възела и заредихме 150 галона гориво първата година и 10 галона втората- общо 160 галона, от които 40 галона са още в резервоарите. Уловихме и изядохме голямо количество риба и опитахме много нови храни.

Fata Morgana sailing wing-on-wing

фата Моргана

През юли 2013 отплавахме до Dry Tortugas (Florida), където срещнахме група научни работници, които изследваха гнезда на морски костенурки и им помогнахме да изровят и преброят излюпилите се костенурчи яйца.

Виктор, Мая и Мира тичат по стената на Форт Деферсън, Флорида

След това прекосихме могъщият Гълфстрийм и се появихме в Хавана (Куба), където срещнахме няколко много бедни човека и почти умряхме от глад.

Viktor, Maya, and Ivo walking with bug-repellent palm leaf hats, Cuba This is how we showed up at the beach.

Виктор, Мая и Иво с растителни „шапки“ против комари, Куба

През август 2013 посетихме Isla Mujeres (Mexico) за две седмици и разгледахме майските руини в Тулум.

Mira in Tulum

Мира  Тулум

Септември и октомври 2013 си прекарахме с нови невероятни приятели в Rio Dulce (Guatemala), където си организирахме няколко луди приключения. Скачахме от горещ водопад, плувахме в тъмна пещера и пълзяхме в един речен каньон вързани с въжета; срещнахме ревящи маймуни и бяхме първите бели хора някога посетили една пещера пълна с човешки скелети от времето на Маите в планината Sierra de las Minas.

The boulder.

С приятели в каньона Бокерон, Гватемала

През ноември 2013, след като преживяхме първата ни сериозна буря в канала Юкатан, се прибрахме обратно във Флорида, за да инсталираме допълнително слънчеви панели и акумулатори, превръщайки лодката в уникален независим от горива кораб.

Viktor and Ivo installing solar panels.

Виктор и Иво инсталират слънчеви панели, Флорида

През декември 2013 отпразнувахме Коледа и Нова Година на Бахамите насред кристални тюркуазeни води и усамотени плажове.

Mira, Bahamas

Мира в Бахамите

От януари до март 2014 плавахме от остров на остров в Бахамите и навсякъде се случваше нещо ново и интересно. Срещнахме плуващите прасета и скочихме в морската пещера Тъндърбол; прекарахме известно време край един частен остров на големите круизи; имахме гости; помогнахме с поправката на едно параклисче ударено от светкавица; посетихме най-дълбоката соленоводна синя дупка в света; срещнахме кит, плувахме с делфини и се оказахме в едно заливче сами със стотици прелетни фламингота.

Maya swimming with pigs

Мая и плуващите прсета, Бахамите

През април 2014 бяхме в Luperon (Dominican Republic) за месец. Там оставихме лодката на котва и наехме кола, с която обиколихме острова и многобройните му атракции. Изкачихме най-високия карибски връх Пико Дуарте за два дена с мулета и гид; скочихме надолу по една река с 27 водопада; отидохме до Санто Доминго, научихме се да караме сърф от едни приятели в Кабарете; видяхме крокодили в едно езеро, което е под-нивото на морето и спахме в разни много странни мотели и хостели.

27 водопада, Доминиканска Република

През май и юни 2014 плавахме около Пуерто Рико и Американските Вирджински Острови, където нашите приятели отново ни дойдоха на гости. Там видяхме един танк от втората световна война на плажа и се гмуркахме на едно място пълно с тренировъчни бомби и торпеда.

The Nomadiks & Friends at Caja de Muerto, Puerto Rico

С приятели в Пуерто Рико

От юли до октомври 2014 плавахме на юг по всички острови от антилсаката верига, като спирахме навсякъде за по няколко дена или седмици: Бритаските Вирджински Острови (гмуркахме се в едно невероятно място), Саба (странен висок и стръмен остров с изключително интересна история), Ст. Мартин (прекалено много туристи, но пък хубава бира и датчански кашкавал), Ст Барт (луксозното свърталище на богатите и известните притежаващи яхти), Ст Китс и Невис (там изкарахме лодката на суша за рутинно боядисване на дъното; сприятелихме се с едно местно момче, което ни заведе до един водопад в гората и срещнахме зелените маймнки на една стара крепост), Монтсерат (посетихме столицата, затрупана от сажди от вулкана), Антигуа и Барбуда (напихме се на един карнавал в Антигуа и направихме огън на един 18 километров плаж в Барбуда. Тук също така се разделихме с нашият син Виктор, който се прибра обратно в Канада и продължихме това пътешествие без него), Гваделуп (изкатерихме се до един действащ вулкан), Доминика (нашият любим карибски остров с толкова много неща за правене и виждане! Гмуркахме с в риф нарречен „шампанско“ с горещи балончета от подводна вулканична дейност, изкачихме Врящото Езеро и си набрахме диви банани, манго и авокадо от гората), Мартиника (още един вулкан за покоряване) и накрая спряхме в Гренада, където отпразнувахме рождения ден на Мая и Хелоуин с още 20 деца живеещи на лодки.

Корабни деца, Гренада

През ноември 2014 отплавахме с нашите корабни приятели Мел и Керън от яхта Passages до Тринидад и Тобаго. Там видяхме най-голямото асфалтено езеро в света, индуиски храм построен в морето, една изоставена колкония на прокажени и наблюдавахме ята от алени ибиси в резервата по река Карони по залез слънце.

Мира, Мая, Иво в Тобаго

Декември 2014 ни завари в Барбадос, където Иво тича 10км маратон и посетихме пещери пълни с отровни стоножки, прилепи, хлебарки и слепи паяци. Отпразнувахме Коледа в Гренадините заедно с няколко корабни семейства и се гмуркахме с морски костенурки, а за Нова Година бяхме обратно в Ст Мартин, където срещнахме едно много готино семейство.

Maya and Robert at the beach, Grand Case

Мая и Робърт, Ст Мартен

През януари 2015 отидохме обратно в Британските Вирджински Острови за да се срещнем отново с едни стари приятели.

Ivo, Mira and Maya with Harley and April S/V El Karma

С Харли и Ейприл, Британски Вирджински Острови

Февруари и март 2015 си ги прекарахме в Пуерто Рико, където си заредихме лодката с провизии и чакахме за добро време за да плаваме до Аруба.

Иво и Мая, Пуерто Рико

Април 2015 беше като ваканция на един от любимите ни острови- Аруба. Тук се сприятелихме с едно семейство, които ни разведоха из забележителностите на острова и се научихме на уиндсърф и кайтсърф.

Мая и Иво в парк Арикок

Мая и Иво в парк Арикок, Аруба

Май 2015 бяхме в Колумбия- на къмпинг в Тайрона, посетихме столицата Богота и околностите със самолет и прекарахме няколко дена в Картагена.

Maya at Tayrona, Colombia

Мая в Tayrona, Колумбия

Юни 2015 ни завари на островите Сан Блас в Панама, дом на индианците Куна Яла. Това бе нашата последна карибска спирка, преди да прекосим през Панамаския канал от другата страна на континента, в Тихия Океан.

Maya in San Blas

През юли 2015 стартира нашата трета последователна година от обиколката на света- предстоят ни много нови приключения. Планираме да посетим няколко от Централно и Южно-Американските държави по суша: Коста Рика, Никарагуа, Перу, Еквадор и Боливия до Април 2016, когато отново ще потеглим с лодката на запад, посока- Галапагос и Френска Полинезия, прекосявайки най-големият океан в света.

Fata Morgana

След две години научихме много нови неща за местата през които минахме, за паване и навигация, риболов и поддръжка на лодката. Свикнахме с този различен и по-простичък, по-вълнуващ, а понякога и по-труден начин на живот. Имаме всичко, от което се нуждаем и Фата Моргана доказа, че е достоен солиден кораб и удобен за живеене дом. Срещнахме и се сприятелихме с огромно количество страхотно интересни хора от цял свят, от които научихме много и се надяваме да ги срещнем отново някой ден. Всеки нов приятел и всяко ново изживяване е нов урок в Училището на Живота и сме благодарни за възможността да пътешестваме по този начин.

Мая и приятелки, Гренадините

Срещнахме се и с много трудности; имахме страшни, тъжни и нещастни моменти, но съумяхме да ги преодолеем и днес продължаваме напред. Гордеем се с избора, който направихме и се гордеем с начина по който възпитаваме нашата дъщеря Мая. И сме любопитни да видим какво ни очаква в бъдеще.

Благодарим на всички за огромният интерес и подкрепа, които демонстрирахте през изминалите 24 месеца; за харесванията, споделянето, коментарите, въпросите, съветите и поощтренията в блога и във Фейсбук. ВИЕ пътешествате с нас и без ВАС това приключение няма да е същото. За нас е голяма радост, че го споделяме с ВАС!

Приключението продължава!

Ivo at Champagne Reef, Dominica

Mira at Boiling Lake, Dominica

Maya with grapefruit

Дванайсет деца в един каяк, тринайстото умира от смях :)

Agua Caliente waterfall

Крепост Сан Фелипе, Рио Дулсе, Гватемала

Maya at the Underwater Sculptures Park Grenada

Рибари

Фронтерас Гватемала

Жена от племето кекчи продава тамали от кануто си.

Морски залез

Green Iguana, St Martin

Philip and Michelle aboard Fata Morgana

Fata Morgana in Barbuda Фата Моргана в Барбуда

Mother and baby майка с бебе

Ivo the fisherman Иво е голям рибач...

Maya and Julia

fata Morgana can spend indefinate time at anchor in the most remote places of the planet without the need to take fuel or fresh water.

Мая, Райли и Рен

Мая, Райли и Рен.

Добър апетит!

The Journey

Мая учи на брега близо до котвеното в Чагарамас, Тринидад

Иво с делфини

Иво лови лангусти с харпун

Aruba

Двойка соколи и козел

обратно на плажа

Нашата палатка нощем

Синя пеперуда Морф- мъртва край пътя

Катедрала Богота

Тайрона, Ел Кабо

Мая и Ката

Ivo

Cartagena, Colombia

basilisk (Jesus Christ) lizard

Иво си суши косата... И той е човек...

Иво си суши косата… И той е човек…

Индианци от племето Арауако на посещение в Санта Марта

Facebook/The Life Nomadik

About lifenomadik

We are a family aboard a boat in search of freedom and adventure.
Bookmark the permalink.

One Response to Две години юбилей с лодка около света

1. Жоро says:

Прекрасни снимки!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *